-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:46991 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:30

يكي از افراد خانوادة ما كه جواني سر به راه و متدين بود و براي او هم عقيقه و دعاي فراوان كرده بودند، به طرز نامعلومي در اثر اصابت گلوله به سرش درگذشت.من خيلي ناراحت بودم. به قرآن تفأل زدم، آية 14 سورة قصص آمد. آيا مي توان از اين آيات راجع به قتل آن پسر چيزي فهميد؟

عقيقه و دعا كردن براي كسي نمي تواند با سنّت هاي تكويني و تشريعي خداوند منافات داشته باشد. عقيقه كردن نمي تواند مانع مردن و خودكشي بشود. اگر براي كسي ده عدد شتر هم عقيقه كرده باشند، ولي او تحت تأثير عوامل ديگر قرار گرفت و دچار حوادثي شد، يا خودكشي كرد يا در جبهه و جنگ شركت كرد و شهيد شد، چنان كه ائمة اطهار شهيد شدند، با اين كه عقيقه شده بودند ويا بر اثر پرهيز نكردن خود را بيمار كرد يا ديگري او را مبتلا ساخت، دعا و عقيقه نمي تواند مانع اين گونه چيزها باشد. قانون و سنت خدا اين است كه هر كس سم بنوشد، مي ميرد و هر كس خود را از جاي بلندي پرت كند، دچار مرگ يا معلوليت مي شود. درست است طدقه رفع بلا مي كند و دعا و سلاح مؤمن است و عقيقه در سلامتي و رفع بلا تأثير مي كند، ولي بدان معنا نيست كه انسان ديگر نبايد احتياط بكند يا از خود مواظبت نكند يا از تيررس بلاها و خطرها خود را نگه ندارد. كسي كه اين عقيده را دارد، مانند كسي است كه ماشين خود را در خيابان بگذارد و بدون اين كه قفلش كند، فقط با دعا بخواهد ماشينش از دستبرد دزد سالم بماند! خدايي كه فرموده: دعا كن، به خدا واگذار كن، توكل بر خدا بكن، صدقه بده، همان خدا گفته: از اموالت محافظت كن، مواظب خودت باش، ناپرهيزي نكن، احتياط كن، ماشين و درِ خانه ات را قفل كن.

تفألي كه به قرآن زده ايد، گرچه حجّت و دليل قطعي براي چيزي نمي تواند باشد، اما احتمال مي رود آن جوان تأثير حادثه اي واقع شده وعصبانيت و تنش هاي دروني او، او را مجبور به خودكشي كرده يا احتمالاً ديگري او را هدف قرار داد است. اين گونه وقايع بايد توسط مأموران آگاهي بررسي شود و با تفأل وحدسيّات نمي توان به جايي رسيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.